Be scout now

Har du lyst til å gi flere barn og unge mulighet til å oppleve og lære enkelt friluftsliv?

Hortenspeiding trenger flere ledere som ønsker å engasjere seg for og sammen med barn og unge. Bli med oss – eventyrene er der ute! Som speiderleder bidrar du til å gi barn og unge meningsfylte opplevelser fulle av lek, læring og mestring.

Hvem kan være speiderleder?

Alle over 16 år kan ha lederoppgaver i en speidergruppe. Det kreves i utgangspunktet ingen spesielle forkunnskaper for å være speiderleder. Alle ledere får tilbud om å delta på kurs som vil gi kompetanse i ledelse og praktiske ferdigheter. For å bli speiderleder er det et krav om å fremvise politiattest uten anmerkninger. Politiattesten vises til gruppelederen i speidergruppen, som registrerer dette i medlemssystemet.

Ta kontakt med gruppeleder om du er interessert!